Ma kipróbáltuk Petákkal a Death Squads című 40k skirmish játékot. Tetszett.
Mi is ez?
A DS egy rajongók által készített Warhammer 40k univerzumában játszódó kis léptékű összecsapásokat feldolgozó játék, aminek egyik központi eleme a hadjárat, és ennek során a csapat fejlődése.
De hát ez olyan, mint a Necromunda, Kill Team, vagy a Killzone (szintén fanok által kreált 40k skirmish játék)! Nem?
Részben igaz. A Necromunda viszont elsősorban bandaháborúkat dolgoz fel, a Kill Team és a Kill Zone pedig sokkal kisebb hangsúlyt fektet a történetre, a csapatok fejlődésére.
Jó, jó, de azért hasonlít rájuk, ugye?
Természetesen. A játék sokat kölcsönöz az őt megelőző Specialist Games-ektől, leginkább talán a Mordheimtől. Az igazi változás a setting, Mordheim romos utcái helyett a Space Hulkok folyosóin (csatornák?), a szétbombázott városokban (hmmm... igaz, ez sem olyan nagy a váltás :D ), vagy mérgező dzsungelekben (Lustria?) vehetjük fel a harcot. Az igazi különbség a csapatokban és a használt fegyverekben, felszerelésekben rejlik, valamint a szabályok is változtatva vannak itt-ott. Nincs is szebb, mint a lázadók által megszállt házat rohamozó gárdisták látványa, akiket társaik fedezőtűzzel segítenek, miközben a paracsnok biztos távolságból a tüzérségi támogatást irányítja.
Sose Mordheimeztem... 40k-ra hasonlítanak a szabályok?
Gyorsan összefoglalva a különbségek:
Itt van Move karakterisztika, amúgy a többi megegyezik. Fegyverek, lőtávok hasonlóak. A fő különbség, hogy osztagok helyett egyes figurákat kezel a játék.
Ugyanúgy IGO-UGO rendszerben zajlik, ez talán szememben egyik legkevésbé pozitív része.
A játék 5 fázisra oszlik.
"Talpraállás"(recovery): Menekülő figurákat lehet összegyülekeztetni, leütött (knocked down) figurákkal fel lehet kelni, kábult (stunned) figurák pedig knocked downra váltanak.
Rohambejelentés: Be kell jelenteni, hogy melyik figura kit akar berohamozni, lehetőleg megjelölni valahogyan. Fontos, hogy nem szabad mérni, se mozgatni. Így megeshet, hogy lelövik előle a célpontot, vagy őt találja el véletlenül valami :)
Mozgás: Itt lehet mozgatni a srácokat. Nehézterep csak lassít, veszélyessé akkor válik ha sietni akarsz. Lehet házakra felmászni, kisebb távolságokat átugrani stb. Lehet futni, ebben az esetben a mozgásának kétszeresével mozog a delikvens.
Lövés: Lövöldözni lehet, ahogy a csövön kifér. Fedezékek itt mentőt adnak, nem levonást, mozgás után viszont -1-el lő a kolléga.
Közelharc: Itt mozgatjuk a rohamozókat, illetve ütjük egymást.
Nagy különbség még, hogy itt akit megsebeznek, és elrontja a mentőjét, az nem hal meg egyből, hanem dobni kell. 1-2-re csak Knocked Down, 3-4-re Stunned, és csak 5-6-ra Out of Action. Ez utóbbi azt jelenti, hogy leveszed a pályáról és a csata után kidobod mi történt vele. Lehet, hogy meghalt, de megeshet, hogy elfogta az ellenség, megszökött és még tapasztalatot is szerzett.
Szintén fontos különbség, hogy a csapatok a csaták során tapasztalatot szereznek, új képességekre tehetnek szert, új fegyvereket vehetnek stb. TP-t küldetésfüggően lehet szerezni, általában ha öl, vagy valami ügyes dolgot csinál, akkor kap :)
Meddig tart a játék?
Általában a küldetés határozza meg. Bizonyos veszteségek után (ált. 25%) a csapatnak megfutamodás (rout) tesztet kell dobnia, különben elszelelnek.
Mivel lehetek? Marineok vannak?
A játék jelen pillanatban 0.51-es verziónál tart. Jelenleg 4 csapat van kildolgozva. Ezek sorban: eldák, birodalmi gárdisták (kismillió regimenttel), lázadók és orkok. A csapatokból még nem sokkal játszottunk (konkrétan 2 meccsen vagyunk túl :) ), de minden csapatnak megvan a saját stílusa, ami összeállítástól is függ, és persze a hadjárat során a fejlődések is erőteljesen befolyásolják. Fejlesztés alatt állnak a kroot zsoldosok, a space marine scoutok, a káoszkultisták. Ezeknek a béta tesztelése folyamatosan folyik, a 0.60-as verzió után lehet is tesztelésükre jelentkezni.
Mennyi figura kell hozzá?
Kevés. A maximális csapatlétszám 20 fő körül mozog, de ennél kisebbek általában a csapatok (10-12 fő).
Mennyi terepen érdemes játszani?
Scenariotól függ, de általánosságban elmondható, hogy SOK terep kell, azon igazán jó a játék. Ja és ne felejtsetek el a házakhoz lépcsőket, létrákat csinálni, mert különben a csapat jórésze abba fog belehalni, hogy leesik mászás közben.
Mennyi ideig tart egy játék?
Egy meccs gyorsan lezajlik, 1 óra, felpakolással meg játék utáni események kidolgozásával mondjuk másfél.
Remélem nem voltam túl szétszórt, hamarosan írok majd fel csatajelentést is, lássátok hogyan zajlik egy játék.
Fogd már be! Inkább azt mondd, hogy hol lehet ezt megszerezni?
A weboldaláról ami meglepő módon:
http://www.deathsquadsgame.com/
címen található. Itt regisztrálni kell, és a letöltések részen máris megtaláljátok az aktuális legfrissebb szabálykönyvet.
Utolsó kommentek