Az Apokalipszis pónilovasai

A szegedi "Apokalipszis Pónilovasai" wargame klub és baráti társaság közös blogja. Játék szervezés, tapasztalat megosztás és csak unaloműzés céljából.

Utolsó kommentek

  • Ysengrin: Köszi a bemutatót, csatajelentésre vevő lennék. Én is szemeztem egyébként a Two Hour Wargames szab... (2011.10.23. 09:31) 5150
  • Darken Rahl: @Viharmadár, Vihar: Jaja, Balambér így oldotta meg a veszteségek számolását. Minden figut bluet... (2011.04.24. 09:30) Impetus - Róma vs. Szürakuza
  • Viharmadár, Vihar: Jól látom, hogy a figurákat le lehet venni a base-ekről? (2011.04.24. 07:14) Impetus - Róma vs. Szürakuza
  • Viharmadár, Vihar: Nagyon tetszik az 5150 bemutató cikked. Már régóta keresek olyan rendszert,ami a Necromundához has... (2011.04.24. 07:10) 5150
  • JuronValor: Sziasztok! Tetszik az oldal! Egyszerű, de gusztusos. Azért a képeket tényleg meg kellene oldani h... (2011.03.20. 23:55) 5150
  • Utolsó 20

Linkek

Impetus - Róma vs. Szürakuza

2011.01.23. 19:06 | Darken Rahl | 2 komment

Pár nappal ezelőtt előszedtem (még mindig alakulófélben lévő) szürakuzai zsoldosaim, hogy összerúgjuk a port a gaz rómaiakkal.

Balambér légiósai a jól bevált formációt alkalmazták, 4 gyalogos osztag egy vonalat alkot, a csatározók takarást biztosítanak a ballista ellen, a lovasság pedig fedezi a szárnyakat.

   

 

 

 

Én bekerítésre törekedtem, így a jobb szárnyra 1 könnyűgyalogos és 1 parittyás osztag, a balra pedig a lovas osztagom és 1 parittyás csapat került. A centrumot a 4 osztag nehézgyalogság alkotta, köztük a generális. Balra raktam a ballistát is, míg a centrumból egy könnyűgyalogos osztagot küldtem előre. A terv az volt, hogy ők megsemmisítik a csatározó osztagot, így a ballistám meg tudja lőni a légiósokat.

A csata jól indult, mindkét szárnyon sikerült megközelíteni a római csapatokat és megzavarni őket (jópár disordered csapat). A parittyásokat bátran előre toltam a lovasok arcába, remélve, hogy esetleg a prioritás fordulásával még egy dobálásra is lesz lehetőségük.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kezdeményezés azonban Balambérnál maradt, és teljesen kicsúszott a csata a kezemből. A szárnyakon a megzavart lovasság megsemmisítette a parittyásaimat, majd a jobbszárnyon továbbrohanva lekötötte a könnyűgyalogságomat a játék végéig. A bal szárnyon meggondolatlanul rohamra küldtem a lovasságomat, akiket csúnyán lemészárolták. Ezek után nem volt más hátra, mint bevetni a nehézgyalogos centrumot, hátha megfordítják a csata menetét.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sajnálatos módon azonban ez nekik sem sikerült, a légiósok fogadták a rohamot és az elhúzódó pofozkodásban megverték a csapataimat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Súlyos veszteségeket okoztunk, a generálisom is túlélte, így a csata után gyorsan sort kerítettünk egy visszavágóra. Erről sajnos nem készültek képek, így report sem lesz. A csatáról elég annyit, hogy a bekerítés tökéletesen bejött, így aztán sikerült egy szinte veszteségek nélküli győzelmet aratni :)

Szeretem ezt a játékot, gyorsan játszható, max. 1 óra alatt megvan, így simán marad idő a visszavágóra is.

Címkék: csata impetus

A bejegyzés trackback címe:

https://ponilovasok.blog.hu/api/trackback/id/tr252607967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viharmadár, Vihar 2011.04.24. 07:14:09

Jól látom, hogy a figurákat le lehet venni a base-ekről?

Darken Rahl 2011.04.24. 09:30:34

@Viharmadár, Vihar:

Jaja, Balambér így oldotta meg a veszteségek számolását. Minden figut bluetackel ragaszt a base-re és ha veszteség van le lehet szedni őket.

Nekem kicsit macerásnak tűnt, szal én maradtam inkább a kockával jelölésnél :)
süti beállítások módosítása